Van 5 naar 10 km…

Alle lopers van Loopgroep Medemblik kunnen wel 5 km achter elkaar hardlopen, maar laten we nu eens afspreken om met een hele groep (zodra het weer kan) ergens een 10 km te gaan lopen. Hoeft helemaal geen officiële wedstrijd te zijn, maar kan bijvoorbeeld ook ergens op strand met een lekker drankje toe. Ik heb er nu al zin in!

Om daarnaartoe te werken volgt hieronder een schema:

Ik ga er vanuit dat je gewend bent om 2 x per week te trainen, dus daar begint het mee!

Kies 2 vaste trainingsdagen, waar altijd minimaal 1 rustdag tussen zit. bijv. Dinsdag en zaterdag.

  • De 1e training is steeds een rustige duurloop RDL. Probeer dan ook bewust rustig te lopen. Let op je ademhaling! 
  • De 2e training is ook rustig, maar met versnellingen van 2-3-5 minuten! 

Start de training altijd met een paar minuten wandelen/dribbelen en maak je gewrichten los!

Als je graag 3 x wilt trainen, ga dan een uur stevig wandelen of fietsen of zwemmen.

Veel succes en heb je vragen, aarzel niet ze te stellen!

Voor de meer ervaren lopers komen we de volgende keer met een schema dat voor een snelle(re) 10 km gaat!

Deze schema’s zijn de basis om daarna door te gaan naar 10 EM  en (wie weet) 21 km…

Geef een antwoord